Skoda Octavia RS: diesel też może dawać sporo frajdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dzik69ku
    Classic
    • 2006
    • 29

    Skoda Octavia RS: diesel też może dawać sporo frajdy

    Zamieszczone przez piramida
    tuż to 16? :shock: a to dlatego, nie częsty widok rs na 16 :wink:
    jak się nie mylę piotrcar, wspominał, że one będą na zimę
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    #2
    Skoda Octavia RS: diesel też może dawać sporo frajdy

    TDI nie wywołuje sportowych skojarzeń, ma za to duży moment i potrafi być oszczędne

    Czasy, kiedy diesle kojarzyły się z zawalidrogami, spod maski których wydobywał się drażniący ucho klekot, a z rury wydechowej – chmura sadzy, dawno odeszły w niepamięć. Teraz za sprawą turbodoładowania, wtrysku bezpośredniego oraz filtra cząstek stałych silniki wysokoprężne stały się nie tylko dynamiczne, lecz także zaczęto je stosować w sporcie samochodowym. Może nie na dużą skalę, ale mają tam swoje miejsce.

    Podobnie jest z instalowanym w Octavii drugiej generacji silnikiem TDI, którego 170-konna wersja napędza usportowionego RS-a. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h okazuje się bardzo dobre (gorsze o zaledwie 1,1 s niż w 200-konnej odmianie benzynowej) i wynosi 8,4 s.

    Także elastyczność stanowi mocną stronę silnika, gdyż duży maksymalny moment obrotowy (350 Nm) uzyskuje się już od 1750 obr./min. Niestety, zakres obrotów użytecznych jest typowy dla diesli, a to powoduje, że po przekroczeniu 4000 obr./min kończy się „ciąg” silnika i konieczna staje się zmiana biegu na wyższy.

    Na szczęście w tym modelu zamontowano „automat”, który w odpowiednim momencie dokonuje zmiany przełożeń. Co ciekawe, zastosowanie przekładni DSG nie odbiło się negatywnie na przyspieszeniu (w stosunku do manualnej skrzyni biegów). Owszem, zużycie paliwa jest wyższe o 0,3 l/100 km, ale jeśli wziąć pod uwagę wygodę prowadzenia samochodu, nie ma to istotnego znaczenia w codziennej eksploatacji.

    Zwłaszcza gdy przyrównamy ten wynik do średniego zużycia paliwa uzyskiwanego przez sportową odmianę benzynową. Niestety, niskie spalanie może się jednak okazać niewystarczająco przekonywające dla fanów GTI, szczególnie że dźwięk wydobywający się spod maski po maksymalnym wciśnięciu gazu z pewnością do rasowych nie należy.

    Radość z jazdy gwarantuje za to obniżone i utwardzone zawieszenie, pozwalające pewnie pokonywać zakręty.



    link:
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez LUKI
      Na szczęście w tym modelu zamontowano „automat”
      i to jest pozytywne stwierdzenie tego wątka :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • piotrek_gdy
        RS
        • 2008
        • 7723
        • Volkswagen
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        Zamieszczone przez LUKI
        Na szczęście w tym modelu zamontowano „automat”,
        i to troszkę inaczej zestrojony niż w moim poprzednim BKD
        ale IMHO na korzyść :wink:
        przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

        wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #5
          bardzo fajny klekot a w Kombi rodzinny i szybki i co tu więcej trzeba.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Skfarek
            RS
            • 2010
            • 4795
            • Octavia I (1U2)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Zamieszczone przez LUKI
            Teraz za sprawą turbodoładowania, wtrysku bezpośredniego oraz filtra cząstek stałych silniki wysokoprężne stały się nie tylko dynamiczne, lecz także zaczęto je stosować w sporcie samochodowym.
            Fajnie, że napisali pozytywnie o RSie, ale muszę się przyczepić: od kiedy to filtr cząstek stałych wpływa na wzrost dynamiki i stosowanie diesli w sportach motorowych :diabelski_usmiech
            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

            Komentarz

            • wocek
              Rider
              • 2006
              • 342
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez LUKI
              Niestety, zakres obrotów użytecznych jest typowy dla diesli, a to powoduje, że po przekroczeniu 4000 obr./min kończy się „ciąg” silnika
              Bzdury piszą :!: U mnie ten objaw pojawia się dopiero po przekroczeniu 4500obr
              Do tej wartości spokojnie daje radę
              wocek

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez wocek
                U mnie ten objaw pojawia się dopiero po przekroczeniu 4500obr
                ja tez tak mam

                ale niewątpliwie jest o wiele cichszy niż PD
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  Zamieszczone przez wocek
                  U mnie ten objaw pojawia się dopiero po przekroczeniu 4500obr
                  ja tez tak mam

                  ale niewątpliwie jest o wiele cichszy niż PD
                  no mój tez daje rade do 4500 :szeroki_usmiech
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez daneczek76
                    i co tu więcej trzeba.
                    tego co by jeździł, a nie stał na serwisie

                    oczywiście nie mam na myśli że to się psuje, ale...

                    Komentarz

                    Pracuję...